Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b> W odwiedzinach u pana Andersena,basniowe fiordy Norwegii,wioska Sw.Mikolaja,uroki Szwecji i Morze Wattowe. </b>    Park Narodowy Dovrefjell.

Park Narodowy Dovrefjell.

Norwegia
Norwegia, Dovrefjell

Droga wiodla nas przez piekne tereny.I znow wjechalismy w gorzysty teren.Byl to Dovrefjell.W jego sklad wchodza gory Dovre i polaczone ze soba dwa parki narodowe.
Dla wielu Norwegow gory Dovre sa symbolem sily ich kraju,czyms co cementuje narod.Mowia oni tak : " Bedziemy zjednoczeni trwac,dopoki Dovre beda stac ".

Droga wiedzie nas przez gorzyste Dovrefjell.Potem opada i schodzi przez Park Narodowy Dovre do Oppdal ( gdzie mamy planowany w dniu dzisiejszym nocleg ).Szosa biegnie wzdluz lini kolejowej prze przepiekny teren.Krajobraz znow jest polarny.Nie ma drzew tylko jakies krzewinki i mnostwo kolorowych dywanow.Sa to dywany kwiatowe.A wsrod nich gdzieniegdzie mozna zobaczyc pasace sie stada reniferow lub wolow pizmowych.Przepieknie.

Dovre to pasmo gorskie w srodkowej Norwegii.Naturalne siedlisko wielu rzadkich gatunkow roslin i zwierzat.Zyja tu na wolnosci renifery pochodzace z Beringian oraz woly pizmowe przywiezione z zachodniej Grenlandii w 1932 r.Najwyzszy szczyt gor Dovre to Snohetta ( 2286 m n.p.m. ) i drugi Hjerkinn ( 1017 m n.p.m. ).Przeplywajaca przez ten obszar rzeka to Driva.

Pierwszy park narodowy utworzono tu w 1911 r. o nazwie Rondane.Nastepne powstaly dopiero w 2002 i 2003 r.Sa to parki:
*Dovrefjell-Sunndalsfjelle ( 2002 r. ). Obejmuje gory Dovre i ma 1693 km /kw powierzchni.
*Dovre ( 2003 r ).O powierzchni 289 km/ kw.