Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b> W odwiedzinach u pana Andersena,basniowe fiordy Norwegii,wioska Sw.Mikolaja,uroki Szwecji i Morze Wattowe. </b>    Najwazniejszy fiord dla rybakow.

Najwazniejszy fiord dla rybakow.

Norwegia
Norwegia, Kvænangenfjord

Kolejny fiord do ktorego dotarlismy to Kvanangenfjorden.Najwazniejszy fiord dla rybakow.Odbywaja sie tu polowy ogromnych dorszy,halibuta,czerniaka i troci.

Fiord ten ma dlugosc 117 km.Usiany jest wyspami: Spilda,Skorpa,Noklan i Rodoya.Najglebsza czesc fiordu miesci sie w waskim przesmyku o nazwie Little Stream.Fiord otaczaja Gory Glacier ( o pow. 42 km.kw. ) i lodowiec Oksfjordjokelen .Najwyzszy punkt Finnmarku jest na wys.1204 m n.p.m. ,a najnizszy na wys.330 m n.p.m.Fiord obfituje w lasy sosnowe,rzeki ktorych jest tu kilka w lososie.Najwieksza z nich to rzeka Kvanangselva.Znajduje sie tu tez Jezioro Suoikkatjavri.W miejscowosci Sorstraunen przechodzi nad fiordem most o dlugosci 440 m.

Fiord ten znow mnie zauroczyl.Rybacy na wodach fiordu rozkladaja wielkie, drewniane kola ( patrz zdjecia ) , w ktorych hoduje sie lososia norweskiego.Na brzegach fiordu rozstawione sa drewniane rusztowania , na ktorych suszy sie zlowione ryby.