Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b> W odwiedzinach u pana Andersena,basniowe fiordy Norwegii,wioska Sw.Mikolaja,uroki Szwecji i Morze Wattowe. </b>    Saluböle.

Saluböle.

Szwecja
Szwecja, Saluböle

Dojezdzamy do niewielkiej nadmorskiej miejscowosci.Tu przy samej drodze znajduja sie plaze i morze.Postanawiamy troche pobyc nad woda.Parkujemy samochod wsrod wysokich sosen za,ktorymi sa niewielkie wydmy i Baltyk.Niedaleko od parkingu znajduje sie olbrzymi camping z restauracja,sklepem i innymi atrakcjami.
Jest godzina 13.00.
Pogoda zmienila sie na lepsza.Juz nie pada,swieci slonce ale wiatr daje sie we znaki.Nie jest zimny ale silny i ciezko jest ustac.Temp.22 st.C.
Na plazy pustki.Kilka osob ubranych w pianki pluska sie w wodzie.Woda zimna.Nawet moj maz,ktory uwielbia kapiele nie zdecydowal sie na wejscie do niej.Kuba bawil sie z falami i wiatrem,a my zazywalismy kapieli slonecznej.
Po 2 godzinach ruszylismy w dalsza droge.

Strony pozytywne:
* malo turystow
* czyste i zadbane plaze
* czysta woda

Strony negatywne:
* bardzo zmienna pogoda
* zimna woda.

Ciekawostka ---
Przez Saluböle przebiega linia szybkiej kolei.Dlugosc tej linii wynosi 190 km,a predkosc pociagu dochodzi do 250 km/h.Pociag ten przejezdza przez 140 mostow i 25 tuneli.Jedna ze stacji SLK jest wlasnie w Saluböle.