Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b> Sklepy cynamonowe,Bakczysaraj,ostatni skansen komunizmu w Europie,kodry,ikony malowane na szkle, tokaj, cesarski Wieden. </b>    Wesseling.

Wesseling.

Niemcy
Niemcy, Wesseling

Przejechanych kilometrow wedlug licznika samochodowego - 7500 km.

Wydane pieniadze w przeliczeniu na Euro we wszystkich odwiedzonych przez nas krajach :

Paliwo + parkingi + viniety : 700 €
Zywnosc kupowana w sklepach + restauracje + napiwki w restauracjach ( mile widziane ) :500 €
Wstepy + oplaty za robienie zdjec i filmow video + oplaty za rejsy statkiem,dorozka,jeepem + przewodnik : 400 €

Viniety :

Moldawia - 25 ML ( moldawski lej )
Rumunia - 12,65 RON ( rumunski lej )
Wegry - 1650 Forint tj.niecale 7 € ( vinieta najkrotsza na 10 dni ).Cena wegierskiej viniety zalezy od numeru autostrady.
Austria - 7,60 € (vinieta najkrotsza na 10 dni ).
Polska - Jadac ze Slaska do Krakowa placilismy 2 razy po 8 zl ( wjezdzajac i zjezdzajac z autostrady ).

Kursy walut na przelomie czerwca i lipca 2011 r.

1€ ----- 11.858 UAH ( ukrainska hrywna )
1€ ----- 16,49 MDL ( moldawski lej )
1€ ----- 4,17 RON ( rumunski lej )
1€ ----- 263,44 Forint.

Plusy i minusy Ukrainy.

PLUSY -------------

Ukraina to piekny kraj.Bardzo mili i serdeczni ludzie.Super jedzenie.Tym ktorzy chca dobrze zjesc,odpoczac nad morzem i troche pozwiedzac POLECAM !!!
Na Ukrainie sa Gory Krymskie.Kraj ten lezy nad dwoma morzami.Sa to : Morze Czarne i Morze Azowskie.
Mozna porozumiec sie w jezyku : polskim,rosyjskim,angielskim i niemieckim.
Jeszcze jest wszystko bardzo tanie.
Piekne zabytki.Duzo atrakcji turystycznych.
Mila obsluga w sklepach i restauracjach.

MINUSY ---------------

Drogi w fatalnym stanie,np: dojazd od polskiej granicy - Medyka do Lwowa zajal nam 3 godziny.Dziura na dziurze.Studzienki kanalizacyjne bez przykryc.
Nawet najlepsza nawigacja nie wszystko potrafi wyszukac i czesto nie dziala.
Brak campingow z prawdziwego zdarzenia.Ukrainski camping to czesto teren ogrodzony zwykla tasmy przywiazana do patykow z prowizoryczna toaleta i prysznicem.Polozony w pieknym miejscu,np.nad morzem gdzie upycha sie turystow jak sardynki w puszce.Nie polecam !!!
Ludzie wynajmujacy kwatery czesto turystow z zachodu chca naciagnac na duze pieniadze ( trzeba uwazac i zanim sie zaplaci obejrzec pokoj ).
Wszystko pisane cyrylica - w bankomatach,menu i znaki informacyjne na drogach.Jedynie na Krymie w kilku miejscach spotkalam znaki gdzie byly nazwy miast pisane cyrylica i normalnie.
Bankomaty nie przyjmuja wszystkich kart.
Nie wszedzie mozna placic karta.
Toalety publiczne jak " za krola Cwieczka ".

Nie polecam przejazdu swoim samochodem przez Republike Naddniestrza !!!!!!!!!!!!!

****************************************************************************************************

Wszystkie miejsca,ktore odwiedzilam na Krymie sa przepiekne.
Miejsca te odwiedzil tez kilkadziesiat lat temu nasz wielki poeta A.Mickiewicz.Tak urzekly go swoim niepowtarzalnym pieknem,ze opisal je w " Sonetach Krymskich ".
Po moim powrocie do domu postanowilam przeczytac sonety jeszcze raz.Czytajac je przypominalam sobie wszystkie miejsca w ktorych bylam i na nowo wraz z naszym wieszczem odkrywalam ich piekno.Sa niesamowite i ukrywaja w sobie tajemnice minionych wiekow.

Musze przyznac,ze tegoroczny moj wyjazd na Ukraine byl kolejna wspaniala wyprawa tym razem na Wschod.I Kolejna wyprawa zycia.Nie mozna porownac Ukrainy do Skandynawii czy innych miejsc ,ktore odwiedzilam.Kazde z nich jest piekne,niesamowite na swoj sposob i niepowtarzalne.Kazde ma swoj urok i wdziek.Slowem swiat jest piekny.Korzystajmy z jego urokow poki czas,bo czas szybko ucieka.