Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b> Krotkie wycieczki po Niemczech oraz Holandii i Belgii (od emigracji w 2003r. do chwili obecnej). </b>    Burg Nideggen.

Burg Nideggen.

Niemcy
Niemcy, Nideggen

Nideggen to pieknie polozone miasto nad rzeka Rur w gorach Eifel ( Ardeny ).Lezy ono na wys. miedzy 250 ,a 450 m n.p.m.Liczy sobie 10.684 mieszkancow.
Mozna tu obejzec:
* zamek-twierdze i
* kosciol St.Johannes Baptist.

Kosciol zbudowany zostal w stylu romanskim w tym samym czasie co zamek - XII w.W 1650r.powstal tu zakon Braci Mniejszych.W kosciele znajduje sie uszkodzony grobowiec hrabiego Jülich i jego zony.Kosciol jest trojnawowy i zbudowany z czerwonego piaskowca.Do dzis po licznych wojnach przetrwaly tylko kolorowe freski.Warto wejsc do srodka i przyjrzec sie,szczegolnie tym wiekowym freskom.

Zamek zostal wybudowany na prostokatnym szczycie.Jest to sredniowieczna twierdza zbudowana z czerwonego piaskowca w 1177r. przez Wilhelma II.Otoczony byl wysokim murem.Z jednej strony fosa.Posiadal budynki gospodarcze ( dzis odnowione tzw."mur pruski " )Byl on siedziba poteznych hrabiow i ksiazat Jülich.W jego lochach wieziono moznych tych ziem.Kilkakrotnie niszczony i odbudowywany.W 1901r.powstalo tu pierwsze muzeum.W czasie II wojny swiatowej czesciowo zniszczony.Odbudowany w 1950r.Obecnie miesci sie tu rowniez muzeum.

Ciekawe miejsce i piekna okolica.Dobra na spacery i obcowanie z natura.Z twierdzy rozciaga sie piekny widok na miasto i okolice.W pogodny dzien widac katedre w Kolonii i 7 wzgorz- Siebengebirge.
Zimowy chlodek nie pozwolil na dluzszy spacer niz 2 godz.Wrocilismy do auta i ruszylismy w powrotna droge do domu.