Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b> Krotkie wycieczki po Niemczech oraz Holandii i Belgii (od emigracji w 2003r. do chwili obecnej). </b>    Schloß Burgau.

Schloß Burgau.

Niemcy
Niemcy, Niederau

Do Düren jechalismy 30 min.Potem jeszcze 6 km i bylismy juz w Niederau.Dzieki nawigacji Tom Tom dojechalismy na parking pod samym zamkiem.

Zamek umieszczony jest na wzgorzu,otoczony woda oraz przepieknym parkiem , ktory przechodzi w piekny las.Zamek Burgau nalezy do tzw.Wasserschloß i pochodzi z ok.1100 r.

Przez ladny most weszlismy na teren zamku.Przekraczajac brame zamkowa znalezlismy sie na dziedzincu otoczonym dawnymi zabudowaniami gospodarczymi i sluzby.W nich miesci sie kawiarnia gdzie podaja pyszna kawe.Dalej przechodzimy przez drugi most laczacy dziedziniec z glownym budynkiem zamku.Woda otaczajaca zamek wplywa do pieknego i niewielkiego jeziorka,ktore jest domem dla wielu gatunkow ryb i ptakow wodnych.Mozna podziwiac krolewskie labedzie,dzikie gesi i kaczki z mlodymi.
Spacerowalismy rowniez po pieknym parku obfitujacym w rozne gatunki drzew i krzewow.Nas zachwycily pieknie kwitnace kasztanowce ( patrz na zdjecia ).Park doprowadzil nas do gospodarstwa ,w ktorym miesci sie dom pomocy dla zwierzat.Znajduja sie tu i zwierzeta domowe ,i dzikie,ktore byly chore i teraz nie daly by sobie rady na wolnosci.To " mini zoo " zalozylo Towarzystwo Przyjaciol Zwierzat.Pieniadze dla tych biednych zwierzat daja rozni darczyncy.Widac,ze zwierzeta maja sie tu dobrze.Byly tutaj : koty,psy,papugi,kury,kaczki,kuropatwy,pawie,golebie,owce,muflony,kozy,lamy,konie,sarny ,a nawet szop pracz.
Wsrod zwierzat spedzilismy dobra godzine.Nastepnie droga biegnaca posrod lak doszlismy spowrotem do naszego autka i ruszylismy w droge powrotna do domu.

A teraz troche historii .
Pierwszym wlascicielem zamku byl Amilius z Auwe.Przez wieki wlasciciele tego miejsca sie zmieniali na zasadzie dziedziczenia.W 1900 r.zamek odziedziczyl hrabia Keyserlingk.Na nim zakonczylo sie rodzinne dziedziczenie.Od 1915 r.nikt w zamku nie mieszkal i popadal on w ruine.W 1917 r.zamek i jego wszystkie posiadlosci nabyl Ernst Nienhausen.Do zamku nalezaly : mlyn,dom lesnika i kilkaset hektarow lasow.Zamek doszczetnie zniszczony i ograbiony zostal w czasie II wojny swiatowej.Odbudowywany w latach 1974 - 1991,z funduszy zebranych z darowizn ( 275.000 € ).
Obecnie w zamku miesci sie kawiarnia.Odbywaja sie rozne wystawy i koncerty,a w sali ,w podziemiach zamku rozne imprezy okolicznosciowe np.: wesela.