Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b> Krotkie wycieczki po Niemczech oraz Holandii i Belgii (od emigracji w 2003r. do chwili obecnej). </b>    Azja.

Azja.

Niemcy
Niemcy, Gelsenkirchen

Uwielbiam takie miejsca i moje dzieci rowniez.

Mysle,ze nie tylko my ale wszyscy lubia takie miejsca bez wzgledu na wiek i plec.Mowie tu o ogrodach zoologicznych.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dzis rano ja,moj syn Maciek i Kuba wyruszylismy do ZOO w Gelsenkirchen.

Widzialam juz wiele takich miejsc ale to wedlug mnie jest najlepsze,najpiekniejsze i najlepiej zbudowane.Nigdy dotad nie widzialam tak pieknego i ciekawego ogrodu.
Bylam tutaj juz jeden raz ale Kuba byl bardzo malutki i nic nie pamietal wiec postanowilam jeszcze raz tam pojechac.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Wyjechalismy o godz 07:45 i na miejscu bylismy o godz.09:15.
Kanapki i napoje mielismy w plecaku.Pogoda byla super na zwiedzanie ( temo.18 st.C,lekki wiatr i slonce za chmurami ).
Samochod zaparkowalismy na parkingu nalezacym do ZOO.Potem kupilismy bilety i z mapa w rece wyruszylismy w droge.

Ceny biletow ---

Psy - 5 €
Parking - 3,50 €.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ogrod zoologiczny juz opisalam we wczesniejszym wpisie ( prosze szukac pod " Krotkie wycieczki po Niemczech....... " .
Wspomne tylko ,ze ogrod powstal na terenach po kopalni wegla kamiennego w Zaglebiu Ruhry.Jest on podzielony na 3
kontynenty.Sa to : Azja,Afryka i Alaska.

AZJA .

Azja - ma powierzchnie 4.500 m.kw.
Wchodzimy przez Namaste-Portal.Wszystkie budowle sa wykonane na styl azjatycki.Spacerujemy po drewnianych pomostach i dochodzimy do chaty rybackiej.Tu mozna ogladac wnetrze chlopskiej chaty z Azji.
Dalej ogladamy gatunki zwierzat bedacych na wybiegach np.:wielblady,panda mala,magoty.
Nastepnie dochodzimy do Drachenlandu-plac zabaw dla dzieci pod dachem w ksztalcie statku z latajacymi chinskimi smokami,setkami lin,siatek,zjezdzalni itp.Obok restauracja gdzie serwuja dania azjatyckie.
20 min.postoju gdy Kuba szaleje na linach.
Potem wchodzimy do wielkiego budynku o oszklonym dachu,w ktorym zrobiony jest las deszczowy - Ele Tropenparadies.Wysokie bananowce,palmy i inne ciekawe rosliny,strumyki,strumyczki wsrod ktorych zyja przerozne gatunki ptakow,zolwie,jaszczurki i zaby.U dachu wisza setki nietoperzy,a za szybami szaleja orangutany,malpiszony roznych innych gatunkow,wiewiorkowate,wydry itp.Temperatura i wilgotnosc powietrza jak w lesie deszczowym.
Pieknie,ciekawie po prostu raj.
Za rok mozna bedzie odwiedzac tygrysa.Juz trwaja prace nad jego domkiem i wybiegiem.:)