Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b> Krotkie wycieczki po Niemczech oraz Holandii i Belgii (od emigracji w 2003r. do chwili obecnej). </b>    Malownicze miasteczko Karola Scheiblera.
2016

Malownicze miasteczko Karola Scheiblera.

Niemcy
Niemcy, Monschau

Dzis postanowilismy wybrac sie do Monschau, niewielkiego miasteczka lezacego niedaleko granicy z Belgia i Holandia.
Monschau - jest to miasteczko liczace sobie 12.443 mieszkancow.Lezy w zachodnich Niemczech,w kraju zwiazkowym Nadrenii Polnocnej-Westfalii,okolo 40 km od Aachen ( dawny Akwizgran ).Otaczaja go wzgorza Eifel z PN Eifel.Przeplywa przez niego rzeka Rur.Jest to miasto sukiennikow.
TO tutaj urodził sie ( 01.09.1820 r. ) i mieszkal jeden z najwiekszych lodzkich przemyslowcow Karol Wilhelm Scheibler.Zmarl w Lodzi 13.04.1881r.Pochodzil on z rodziny niemieckiej wyznania ewangielicko-augsburskiego.Jego ojciec posiadal fabryke sukna w Niemczech.Po ukonczeniu szkol przyjechak do Krolewca i zostal dyrektorem przedzalni bawelny u swojego wuja Fryderyka Schlössera w Ozorkowie.W 1852r. zalozyl tu spolke, ktora miala importowac maszyny wlokiennicze, a nastepnie uruchomil przedzalnie bawelny.Ozenil sie bogato w 1854 r. z Anna Werner,corka wlasciciela fabryk sukna w Zgierzu i Ozorkowie.
Na jego osobie Wladyslaw Reymont wzorowal postac Hermana Bucholca w swej powiesci pt. " Ziemia obiecana ".

Miejsca godne uwagi i obejrzenia w Monschau :

* Stare Miasto ,
* Historyczne Muzeum Musztardy ,
* Höfener Hackenweg ,
* Kosciol Sw.Lambertusa - kosciol rzymsko -katolicki .Jego pierwszym biskupem byl Lambert von Lüttich .Pochodzi on z XIX w.Ale pierwsza kaplica w tym miejscu powstala juz w w XVII w.Godna uwagi jest fasada kosciola,ktora posiada dwie 42-metrowe wieze.
* Rzeka Rur ,
* wedrowki szlakiem Drogi Narcyzowej ,
* Sklep " Dom Bozonarodzeniowy " - otwarty przez caly rok.Mozna tu kupic aniolki,balwanki,mikolaje itp.
* Zamek Monschau .

-----------------------------------------------------------------------

Monschau lezy 60 km od naszego miasta.Wiec powoli zjedlismy sniadanko i wyruszylismy w droge.Mamy z mezem wolny dzien wiec milo spedzimy go razem.POgoda zapowiada sie super.Jest cieplo i swieci slonce.
Po godzinie jestesmy na miejscu.Droga do miasta prowadzila przez piekne gory Eifel ( widoki cudne ).
Samochod zaparkowalismy na platnym parkingu ( 1h - 2 € ) i ruszylismy na Stare Miasto.Nie ma sezonu wiec turystow malo.Spotkalismy tylko wycieczke z Japonii .
Spacerowalismy po miescie i podziwialismy .Atmosfera miasta wprowadzala nas w okres sredniowiecza.Pieknie tam.Jak musi byc cudnie gdy wszystko sie zieleni i kwitnie.Niestety jak to w gorach ,zaczal padac drobny deszcz i zrobilo sie chlodno.

Nie zdazylismy wejsc na zamek.Musimy wiec wrocic tu wiosna.I zrobimy to.
Po 3-godzinnym spacerze wrocilismy do auta i ruszylismy w droge powrotna do domu ........ ale przez Belgie.

zula - 2016-02-06 20:57
Witaj Mirko w 2016 roku- cieszę się ,że wspominasz Wasze rodzinne wyjazdy na naszej stronie Geoblog.pl

mirka66 - 2016-02-06 21:20
Dziekuje zula.Niestety brak czasu i mnostwo nowych obowiazkow spowodowal,ze w roku 2015 nie bylam na Geoblogu.Ale wrocilam tu i nadrabia zaleglosci , a mam ich sporo.

marianka - 2016-02-07 09:55
Miasteczko wygląda super!
I ja też bardzo się cieszę, że wróciłaś na geobloga i czekam bardzo na resztę Twoich relacji!

mirka66 - 2016-02-07 10:01
Marianka - ja tez sie ciesze bo bardzo wiele sie tu zmienilo np.Twoje wyjazdy.
A do nadrobienia mam sporo.

BPE
BPE - 2016-02-07 15:13
śliczne - szkoda, że pogoda nie dopisała.....

danach
danach - 2016-02-13 13:40
Witaj Mirko :) a Muzeum Musztardy to musi być ciekawe

mirka66 - 2016-02-13 16:35
Ja byłam w Muzeum Musztardy w Holandii.Tutaj nie byłam ale warto obejrzeć bo jest ciekawie.

Anna
Anna - 2017-09-25 17:12
Wczoraj bylam kolejny raz z mezem w tym przepieknym miasteczku.Nie ma slow by to opisac. To wszystko trzeba zobaczyc,a szczegolnie o tej porze roku gdy wzgorza przypominaja nasze piekne polskie Bieszczady: Zawsze gdy tam jestesmy zagladamy we wszystkie piekne zaulki, wchodzimy na wzgorza, zamek i oczywiscie podziwiamy oklice wracajac do Bonn.

mirka66 - 2017-09-25 19:13
Tak pani Aniu.Ma pani rację. To piękne miasto , które z chęcią znów odwiedzę.
W NRW jest mnóstwo takich perełek jak ta.