Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b> Krotkie wycieczki po Niemczech oraz Holandii i Belgii (od emigracji w 2003r. do chwili obecnej). </b>    Burg Reifferscheid.

Burg Reifferscheid.

Niemcy
Niemcy, Reifferscheid

Kolezanka polecila mi to miejsce.Pokazala zdjecia i juz wiedzialam, ze tam zawitam.

Reifferscheid- to miasteczko polozone w dzielnicy Hellental,w okregu Euskirchen, Nadrenia Północna-Westfalia.
Reifferscheid znajduje się w pobliżu granicy Niemiec z Holandia, pomiędzy Gorami Eifel ( Ardeny ), a Parkiem Narodowym Eifel.Urokliwe miasteczko ,w ktorym najczesciej odwiedzana czescia sa ruiny zamku.

Ruiny zamku Reifferscheid- stoja na wysokości 450 metrów nad poziomem morza. Nazwa zamku prawdopodobnie pochodzi od nazwiska pana , ktory rzadzil tym terytorium ( niejaki Rifhari, ponieważ nazwa „Rifersceith” lub „Rifheres-sceit” oznacza „część leśnego terytorium Rifhari”).
Ze średniowiecznego zamku na wzgórzu pozostaly tylko mury obwodowe i brama otoczona dwoma okrągłymi wieżami .
Ruina jest łatwo dostępna i można ja zwiedzać . Na terenie ruin odbywa się corocznie „Festiwal historyczny”. Jest to miejsce, które przyciąga tysiące odwiedzających . Tutaj pokazane jest stare rzemiosło - na oczach widzow wykonuje sie np.gliniane naczynia , ktore mozna rowniez kupic.

Piekne miejsce , warte zobaczenia. POLECAM !