Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b> Krotkie wycieczki po Niemczech oraz Holandii i Belgii (od emigracji w 2003r. do chwili obecnej). </b>    Schloß Bürresheim
2017

Schloß Bürresheim

Niemcy
Niemcy, Sankt Johann

Zima w pelni.Wszystko pokryte sniegiem,lekki mrozik.Slonca brak...ale co tam.Jedziemy na wycieczke.W planach gory Eifel i stare zamczysko.
Sprawdzam na internecie.Mozna zwiedzac.Otwarte caly rok.
Jakiez bylo moje zdumienie i zlosc gdy na miejscu okazalo sie , ze to bledne informacje.No coz,obejrzelismy zamek z zewnatrz i ruszylismy w powrotna droge do domu.

....................................
Po powrocie do domu wstawilam zdjecia na Fb z dosc ostrym komentarzem.
Jakiez bylo moje kolejne zdumienie gdy przed kilkoma dniami otrzymalam maila z informacja kiedy mozna zamek zwiedzac.
Okazalo sie ze styczen to martwy miesiac i zamek jest zamkniety.W pozostale miesiace jest otwarty dla turystow .Podano mi nawet godziny otwarcia. :)))

...................................

Schloß Bürresheim - zamek stoi na zachód od Mayen na skalistym cyplu w Nettetal ( dolina rzeki Nette ). Należy do miejscowego kościoła Sankt Johann. Wraz z zamkiem Eltz i Lissingen jest to jeden z nielicznych zamkow w Eifel, które nigdy nie zostały podbite i zdewastowane, i przetrwaly wojny z XVII i XVIII wieku oraz rewolucje francuska bez szwanku.
Zamek powstal w II polowie XII w.Sklada sie on z dwoch czesci .Jest to : Zamek Kolonia ( ktory jest w ruinie ) i Zamek Trier ( ktory jest w dobrym stanie i mozna go zwiedzac ).Nazwy te pochodza od arcybiskupow do ktorych zamki te nalezaly ( do abp z Köln i do abp z Trewiru ).