Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b> Krotkie wycieczki po Niemczech oraz Holandii i Belgii (od emigracji w 2003r. do chwili obecnej). </b>    Osada z okresu kamienia lupanego.
2018

Osada z okresu kamienia lupanego.

Niemcy
Niemcy, Munstermaifeld

Mamy piekna wiosenna pogode i dlugi weekend majowy.Dzis bedziemy swietowac Dzien Taty i Mamy razem.Wyruszamy wiec na calodniowa wyprawe. A dokad ? Zobaczcie sami.

Münstermaifeld- to miasto w powiecie Mayen-Koblenz w Nadrenii-Palatynacie. Należy do gminy Maifeld, która ma swoją siedzibę administracyjną w mieście Polch. Münstermaifeld jest uznanym przez państwo miejscem turystycznym.Münstermaifeld znajduje się niedaleko rzeki Mosel . Malownicze położenie Münstermaifelds pozwala na dobry widok na Nürburg, Hohe Acht, masyw Laacher See i daleko w Eifel oraz na Mosele i Hunsrück.Munstermaifeld - jeden z górskich krajobrazów Eifel, to urodzajne pola uprawne, które zostały zaludnione wcześnie. Wykopaliska archeologiczne pochodzą z epoki kamiennej, a później z osadnictwa celtyckiego. Po podboju Trewiru przez germańskie plemiona zaczyna się tu również osada frankońska. W pobliżu Martinskirche istniał cmentarz Franków.
Budowa kościoła św. Marcina, późniejszej kolegiaty, datuje się na lata 573-596. Został on zbudowany na fundamentach rzymskiej strażnicy, jako centrum chrystianizacji.

Co warto zobaczyc ?

Kolegiata św. Marcina i św. Severusa to kościół dawnego klasztoru św. Marcina i św. Severusa w Münstermaifeld w powiecie Mayen-Koblenz w Nadrenii-Palatynacie. Datowanie z XII-XIII-wiecznej budowli kościelnej w reńskim stylu przejściowym jest również określane jako "Maifeldmünster".
Kolegiata św. Marcina i św. Severusa jest chronioną własnością kulturalną zgodnie z konwencją haską.

Synagoga została zbudowana w 1885/86 r. I zdewastowana podczas listopadowych pogromów w 1938 r. Dawna synagoga przy Severusstraße jest godnym uwagi pomnikiem od 1986 roku.
Gmina żydowska Münstermaifeld posiadała już synagogę w średniowieczu, która nazywala się w 1429 Judenschoille. W 1816 r. w prywatnym domu w Brunnengasse utworzono salę modlitewną, która powstała po 1694 r.
W latach 1885/86 gmina żydowska wybudowała synagogę na powierzchni 127 m² przy Severusstrasse, która została odnowiona w latach dwudziestych XX wieku.

Niewielka miejscowosc o bardzo interesujacej historii.Spacerujac waskimi uliczkami miasteczka czulismy sie , jak bysmy przeniesli sie w czasie.Domy z okresu sredniowiecza odnowione , bardzo dobrze zachowane.Mnostwo waskich, kretych uliczek , ktore dochodza do glownego placu , ktorego centralnym punktem jest kosciol Sw.Marcina i sw. Severusa.
Po zwiedzeniu miasteczka ruszamy dalej . Naszym glownym celem jest twierdza Eltz.