Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b>Polska ( od 2015 r. )</b>    Park Chorzowski.
2018

Park Chorzowski.

Polska, Chorzow
Przejechano 1916 km

Po kilkudniowym pobycie w Wieluniu wyruszamu juz cala rodzina do brata meza , do Chorzowa.Tutaj spedzimy kilka dni wraz ze swietami . Po swietach ruszymy w powrotna droge do domku.Pogoda nie dopisuje dlugim spacerom, ale mimo to ruszamy na spacery zeby nie siedziec caly czas w domu.Dzis w planach Park Chorzowski.

Chorzów - to miasto na Śląsku w południowej Polsce, niedaleko Katowic, jedna z centralnych dzielnic Górnośląskiego Związku Metropolitalnego - metropolii liczącej 2 miliony mieszkańców. Znajduje się na Wyżynie Śląskiej, nad rzeką Rawą (dopływ Wisły).
Administracyjnie Chorzów jest w województwie śląskim od 1999 roku, wcześniej w województwie katowickim, a wcześniej w województwie śląskim. Populacja w granicach miasta wynosi 113 162 (czerwiec 2009).

Park Slaski ( Chorzowski ) to unikatowa „oaza zieleni” zlokalizowana w Chorzowie, pośrodku kilkumilionowej aglomeracji górnośląskiej w najbardziej uprzemysłowionym regionie kraju. Już od ponad 60 lat służy spacerowiczom, turystom, uczestnikom imprez masowych, a także zwolennikom wzmacniania zdrowia i sportowej kondycji na łonie przyrody.
Znajdujący się na pograniczu Siemianowic Śląskich, Chorzowa i Katowic Park Śląski zajmuje aż 620 hektarów, z czego 250 ha to tereny leśne, a 100ha to stale pielęgnowany park. Różnego rodzaju stawy, sadzawki, strumyki, gatunki drzew i krzewów oraz rozległe łąki stanowią w chorzowskim parku przyjazną ostoję dla dzikiej fauny, która żyje tu w nietypowym sąsiedztwie z mieszkańcami Śląskiego Ogrodu Zoologicznego.
Teren Parku Śląskiego to także niecodzienne nagromadzenie oraz urozmaicenie turystycznych i rozrywkowych atrakcji. Wizyta w Planetarium Śląskim w połączeniu z odwiedzinami legendarnego, a ostatnio modernizowanego Stadionu Śląskiego, można przeżyć, jako niecodzienną podróż pomiędzy niebem a ziemią Z kolei Śląskie Wesołe Miasteczko to wspaniała zabawa z pogranicza rozrywki oraz nauki. W Muzeum "Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie", a także w pobliżu Hali Wystaw "Kapelusz" znajdują się liczne restauracje i kawiarnie.