Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b>Przez Europe do stolicy Cesarstwa Zachodniorzymskiego.</b>    Nocleg w Alpach.
2016

Nocleg w Alpach.

Austria
Austria, Sankt Stefan an der Gail

Dzien minal nam szybko.Dotarlismy prawie do granicy austriacko-wloskiej.Zatrzymalismy sie na obiad i na nocleg w pieknie polozonej alpejskiej wiosce Sankt Stefan an der Gail.Tu w restauracji pelnej turystow zjedlismy pyszny obiad , a nastepnie znalezlismy miejsce na nasz nocleg.Piekna laka polozona nad gorskim potoczkiem , wsrod lasow, nieopodal stada pasacych sie koni i krow.
Rozbilismy nasz maly oboz i obserwowalismy zachod slonca w Alpach.

W tym roku nie mamy namiotu dachowego tylko zwykly, bo tak dla odmiany wynajelismy sobie apartament .Namowila mnie do tego moja dobra kolezanka ,z ktora razem pracowalam w Polsce.Jej tesciowa mieszkajaca w Ravennie zajmuje sie wynajmowaniem pokoi, apartamentow i calych domow turystom ( za przystepna cene ) nad Adriatykiem.Nadazyla sie okazja dlaczego wiec nie skorzystac.Jedziemy do Wloch.

Gdy zaszlo slonce nadciagnela prawdziwa burza.Blyskalo sie co chwila i poteznie grzmialo.Kazdy grzmot roznosil sie echem po gorach.Ukryci w namiocie obserwowalismy to cudowne zjawisko.Kiedy zasnelismy nie mam pojecia.Moge tylko powiedziec, ze spalo sie smacznie.

…………………….

Sankt Stefan im Gailtal - gmina licząca 1587 mieszkańców (stan na 1 stycznia 2017 r.) W powiecie Hermagor w Karyntii.Święty Stefan znajduje się po obu stronach Gail w Dolinie Dolnej Gail między główną siecią Alp Karnickich a Oisternig (2052 m) na południu i Alpami Gailtal na północy.Pierwszymi osadnikami w środkowej Gailtal było prawdopodobnie około 600 słowiańskich imigrantów; później, kiedy Karyntia została włączona w XVIII wieku przez Franków, była to osada Bawarii .