Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b>Przez Europe do stolicy Cesarstwa Zachodniorzymskiego.</b>    Solne miasto.
2016

Solne miasto.

Włochy
Włochy, Cervia

Dzis robimy przerwe w opalaniu sie.Po sniadanku jedziemy do uroczego miasteczka Cervia.
Parkujemy autko na parkingu niedaleko portu jachtowego.Idziemy w strone starej czesci miasta.Mamy szczescie bo dzis odbywa sie targ.Mozna tu kupic wszystko poczawszy od owocow,warzyw,slodyczy,oliwy,serow,szynek,owocow morza po buty,ubrania,zegarki itp.Jednym slowem wielki targ gdzie mozna kupic wszystko.My kupilismy sobie troche szynki,salami ,sera i owocow, a do domu wloska oliwe z oliwek.
Dla ochlody zatrzymalismy sie w malej knajpce na piwko i lody.Dzien minal szybko i w dobrych humorach.
Ladne miasteczko godne polecenia.

………………..

Cervia - to miasto na wybrzeżu Adriatyku w prowincji Rawenna we Włoszech ( 28.794 mieszkańców ).Jej dawne imię brzmiało Ficocle .W dialekcie Cervia nazywa się Žiria, mieszkańcy nazywani są Cervesi. Według legendy nazwa Cervia pochodzi od jelenia (włoskiego cervo), który klęczał w lesie przed arcybiskupem Lodi. Pierwotna osada została opuszczona w 1697 roku ze względów zdrowotno-klimatycznych i przez papieża Innocentego XII. zastąpiona nowym ośrodkiem bliżej morza. Centrum miasta, połączone z portem kanałem, nadal wyświetla prostokątny plan miasta w stylu renesansowym. Od 1463 do 1509 r. Cervia była wenecka, w okresie od 1509 r. Do 1859 r. - z wyjątkiem okresu napoleońskiego - część państw papieskich. W 1884 roku miasto zostało połączone z Rawenną, w 1889 roku z Rimini przez kolej.
Cervia była szczególnie kwestionowana ze względu na kopalnie soli, szczególnie w średniowieczu. Sól uzyskana w Cervii jest uważana za jedną z najlepszych we Włoszech, ponieważ jest szczególnie czysta: jej zawartość chlorku sodu przekracza 97%, dzięki czemu jest mniej gorzka niż inne sole. Sól kuchenna była przez długi czas w posiadaniu papieskim i powszechne było, że Papież otrzymał pierwszą sól nowego "żniwa" ("sprzedaż"). Co roku (zazwyczaj w pierwszy weekend września) odbywa się festiwal soli Sapore di Sale (Taste of Salt) w Piazzale Salinari. Z tej okazji odbywają się codzienne wycieczki z przewodnikiem po solankach pieszo lub statkiem.
Prostokątna starówka jest połączona z plażą przez Viale Roma, która służy również do nocnych spacerow. Równolegle biegnie Via dei Mille od dworca kolejowego do Grand Hotelu, a po drugiej stronie ciągnie się Piazza Andrea Costa, gdzie odbywa się również cotygodniowy targ. Te trzy główne osie przecinają się równolegle do biegnących do plaży ulic.

………………………..

Co warto zobaczyc ?

* Katedra - z 1699 roku
* Pałac Episkopalny - (XVII wiek)
* Ratusz - (XVII wiek)
* Wieża "San Michele" - wybudowana w 1691 r., Dawniej wieża strażnicza i obronna, obecnie biblioteka miejska.
* Muzeum na otwartym powietrzu "Saline Camillone" - (co dwa tygodnie pokazujące, jak sól była zbierana w przeszłości).
* Magazyny Soli Torre i Darsena - zbudowane w 1712 roku.
* Kościół Suffragio - z drewnianym krucyfiksem z XIII wieku.
* Teatr miejski - (1860)
* Kościół parafialny San Stefano - (977) w Pisignano.