Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b>Chorwacja - powrot po latach.</b>    W drodze na Korcule.
2018

W drodze na Korcule.

Chorwacja
Chorwacja, Dingač

Nasi znajomi chcieli odwiedzic miejsca , w ktorych byli kilka lat temu.Postanowilismy wiec jechac z nimi.Jedziemy w strone miasta Orebic.Roztaczaja sie piekne widoki.Krajobraz niesamowity : gory i morze w jednym.Pogoda rowniez dopisuje.Mijamy urokliwe miasteczka i wsie. Mnostwo tu straganow na ktorych sprzedaja krajowy miod,dzemy,swieze owoce no i oczywiscie wina.

Dingac stara osada w centrum Pelješka Župa na wysokości 300 m npm, 2,5 km od morza, 15 km na południowy wschód od Orebiću, znana jest z idealnych warunków i świeżych nocy, które są tak przyjemne na letnie wakacje.

Znajduje się na zachodzie regionu winiarskiego Dingač i jest centrum produkcji najlepszych czerwonych win w Chorwacji (Dingač, Postup, Plavac).

Aby ułatwić dotarcie do południowych stoków z widokiem na morze, w Potomje zbudowano tunel o długości 400 m, co czyni go niezwykłą atrakcją turystyczną. Po wyjściu z tunelu droga prowadzi do osad na wybrzeżu, w prawo do Potočine i w lewo do Borak. Oba miejsca są idealne na wakacje, oferują niezapomnianą atmosferę i są położone wśród lasów sosnowych i błękitnego morza w obszarze rybackim.