Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b> Piekno Chorwacji,urok Czarnogory,spokoj Bosni i .....szok w Albanii. </b>    Park Narodowy Durmitor.

Park Narodowy Durmitor.

Czarnogóra
Czarnogóra, Durmitor Nacionalni Park

Wjezdzamy na rownine ponad,ktora wyrasta Durmitor.Piekne i uwazane za jedno z najczystszych miejsc na ziemi-pasmo gorskie, wpisane na liste UNESCO w 1980 r.To tu znajduje sie Park Narodowy Durmitor o powierzchni 390 km kw.Jest to raj dla milosnikow przyrody.W jego obrebie znajduja sie glebokie wawozy,wysokie gory: skalisty masyw Meded ( 2287 m ).Gorskie szczyty takie jak:Savin Kuk ( 2313 m ),Rake ( 2159 m ),Sedlena Greda ( 2227 m ),Stoine ( 1906 m ) i najwieksza gora Boboto Kuk ( 2522 m ).Sa tu tez: jaskinie np. Jaskinia Lodowa z mnostwem stalaktytow i stalagmitow oraz Jaskinia Cirova;jeziora polodowcowe.Najwieksze z nich to : Crno Jezero,Modro Jezero,Skrcko Jezero i Surablje Jezero;oraz przelecz gorska Sedlo ( 1907 m ).Znajduje sie tu wprost niewyczerpane bogactwo flory i fauny.Rezerwat rozciaga sie na wyzynie,na wysokosci okolo 1500 m n.p.m.Najwieksza atrakcja parku narodowego jest wspomniany juz wczesniej kanion rzeki Tary.Gory Durmitor to gory wapienne.Pelno tu zjawisk krasowych,niezwykle glebokich kanionow,zrodel wyplywajacych wprost ze skal i rzek tajemniczo znikajacych pod ziemia.Gory te porastaja geste bory sosnowe i swierkowe,a takze buczyny.
Jechalismy przez park Durmitor oczarowani pieknymi widokami i krajobrazami.Bylismy tu jedynymi turystami.Ani zywej duszy.Cisza i spokoj.Mnostwo zieleni.Jechalismy bardzo waskimi drogami,na ktorych miescilo sie tylko jedno auto.Trudno bylo wyminac sie dwum samochodom.Drogi te piely sie serpentynami wysoko w gore,wokol szczytow gorskich,a potem schodzily w dol aby zatrzymac sie w dolinach.Mijalismy przepiekne jeziora,szczyty,lasy.Gdzieniegdzie spotykalismy niewielkie stada krow i owiec,ktore pasly sie w poblizu domostw.Tylko pogoda w tym dniu nam nie dopisala.Bylo chlodno jak to w gorach.Tylko 8 stopni.Slonce probowalo wyjsc zza ciezkich,ciemnych chmur lecz mu sie to nie udawalo.Wial ostry,zimny wiatr.Ale co tam pogoda.Bylo tak pieknie,ze nawet zla pogoda nam nic,a nic nie przeszkadzala.

Polecam to miejsce !!!!!

A coz tu mowic i pisac wiecej.ZDJECIA MOWIA SAME ZA SIEBIE !!!!!!!