Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b> Piekna nasza Polska cala ...... . </b>    Nieborow.
1995

Nieborow.

Polska, Nieborów

Nieborow jest wsia polozona w powiecie lowickim.W 1774 roku kupil ja wojewoda wilenski M.H.Radziwill.W pieknym palacu otoczonym ogrodem, Radziwill zalozyl bogata biblioteke(ponad 10 tys.woluminow dziel polskich i obcych w tym starodruki z XV w.)Jego zona zalozyla ogrod w Arkadii.Tu spotykali sie tworcy epoki oswiecenia.W 1881r.M.Radziwill zalozyl manufakture majoliki.Dostarczala ona do palacu ozdobne piece kaflowe i ceramike artystyczna.Z czasem utworzyla ona cenny zespol majoliki nieborowskiej.
Naszym oczom ukazal sie piekny palac.Z tylu znajdowal sie duzy ogrod z laweczkami.Pospacerowalismy sobie,odpoczelismy na lawce,obejrzelismy niewielka hodowle koni i ruszylismy do palacu.Gdy weszlismy do srodka przywital nas chlod.Powoli zwiedzalismy palac w srodku.Byl pieknie urzadzony,ze smakiem,bogato.Podziwialismy piece kaflowe i kafelki z pobliskiej manufaktury.Piekne.Nasza uwage przykula biblioteka , sala czerwona z portretem pieknej i bardzo nieszczesliwej Anny Orzelskiej(kochanki, a zarazem corki Augusta Sasa Mocnego) i wspaniala rzezba antyczna -glowa Niobe-.
Piekny palac,jego zbiory,ogrod i mile spedzone razem chwile.Tego nam bylo trzeba.Czas jednak wracac.

Kto tu nie byl musi przyjechac i zwiedzic Arkadie z pieknym parkiem, i palac w Nieborowie.P O L E C A M !!!!!!!!!!!