Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b> W odwiedzinach u pana Andersena,basniowe fiordy Norwegii,wioska Sw.Mikolaja,uroki Szwecji i Morze Wattowe. </b>    Inarijärvi Aanaarjävri ( Jezioro Inari ).

Inarijärvi Aanaarjävri ( Jezioro Inari ).

Finlandia
Finlandia, Inari

Dojechalismy do miejscowosci Inari.Zrobilismy w markecie zakupy za kwote : 18,60 €.I pojechalismy dalej.Skrecilismy w pierwsza lepsza droge wiodaca w las i dojechalismy do jeziora.Tutaj znalezlismy miejsce przygotowane specjalnie dla turystow ( takich miejsc jest w calej Skandynawii pelno ).Stal tu stol,przy nim dwie lawy.Bylo miejsce przygotowane na ognisko i naszykowany chrust.Miejsce przepiekne.Wielkie jezioro,naokolo lasy,cisza i blogi spokoj.Tylko komary atakuja nawet w dzien.
Rozbilismy nasz oboz,zrobilismy obiad.Kuba biegal,fikal koziolki po prostu szalal.Maz lowil ryby-ale nie zlowil nic.A ja zrobilam sobie spacer wzdluz jeziora.Ogladalam rosliny jakie tu rosly i kwitly o tym czasie.U nas takich nie ma.
Caly dzien odpoczywalismy po trudach podrozy.Okolo godz.18.00 rozpalilismy ognisko i zjedlismy kolacje.Kuba szybko zasnal - o dziwo ! Zmeczyly go juz chyba te biale noce.Okolo 22.00 maz postanowil wykapac sie w jeziorze.Woda miala moze +2 st.C.Kapiel trwala okolo 10 min.Maz jak szybko wszedl tak szybko wyszedl z lodowatej wody.Posiedzielismy jeszcze troche i poszlismy spac uciekajac tez przed komarami,ktore gryzly jak opetane.Jutro jedziemy do Mikolaja.

Jezioro nad ktorym mielismy postoj to Jezioro Inari zw.tez Swietym jeziorem.Jest to 3 co do wielkosci jezioro Finlandii i 6 w Europie.Lezy na wysokosci 117-119 m n.p.m.Jego powierzchnia to 1040 km.kw.Linia brzegowa ma dlugosc 3300 km.Srednia glebokosc to 15 m ,a max 91,9 m.Na zachodnim brzegu jeziora lezy miasto Inari.Na jeziorze miesci sie ponad 3000 wysp.Jedna z nich jest wyspa Ukko - swiete miejsce Saamow.W lasach zyja losie ,a w wodach:trocie wedrowne,palie alpejskie,palie jeziorowe,sieje wedrowne,sielawy i lipienie.