Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b> W odwiedzinach u pana Andersena,basniowe fiordy Norwegii,wioska Sw.Mikolaja,uroki Szwecji i Morze Wattowe. </b>    Eidsdal.

Eidsdal.

Norwegia
Norwegia, Eidsdal

Powoli zjezdzamy z gor w piekna doline.Robimy postoj na posilek.Zatrzymujemy sie na parkingu.Posilamy sie grzejac jednoczesnie w promieniach slonca.Fajny dzien
.Po odpoczynku dojezdzamy do miejscowosci Eidsdal.Jest to wioska polozona nad fiordem,ma okolo 400 mieszkancow i lezy na tzw. " Zlotym Szlaku".Stad musimy przeplynac na druga strone niewielkiego fiordu Norddalsfjorden,do miejscowosci Linge.Cena za auto+2 osoby dorosle + 1 dziecko = 95 KNOR.

Musze jeszcze o czyms wspomniec.Chodzi o toalety na parkingach.Mysle,ze to wazna sprawa.
* sa bezplatne
* na kazdym parkingu
* bardzo czyste
* jest w nich papier toaletowy i papier do wycierania rak
* jest mydlo
* ciepla i zimna woda za darmo.
Tak wiec mozna sie tu porzadnie umyc.
W calej Skandynawii,nawet na tej dalekiej,polnocnej takie sa toalety.Ja bylam w szoku.Nic w nich nie brakuje.Jest wszystko.Tak wiec jeden problem turysci maja z glowy.