Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b> Tam gdzie zyli Ilirowie. </b>    Miasto noca.

Miasto noca.

Chorwacja
Chorwacja, Dubrovnik

WTOREK

Trzeciego dnia w koncu pojawily sie dzieci wlascicieli,z ktorymi Kuba bawil sie przed czterema laty.Ale te dzieci urosly.Poznaly nas bez problemu.
Kuba zaraz po sniadaniu poszedl sie z nimi bawic.Dzieci to : Bozyca 7 lat ; Anton 5 lat i Antonia 12 lat.Antonia bawila sie krotko bo musiala pomagac mamie.
Po poludniu udalismy sie na 3 godziny na plaze bo okolo 19:00 wybieralismy sie do Dubrovnika.Chcielismy zobaczyc miasto noca.Cztery lata temu spedzilismy tam caly dzien.Miasto bylo cudowne.Ale ponoc noca jest najpiekniejsze.

O 19:30 wyjechalismy w strone Dubrovnika.Po okolo 30 min.bylismy juz na miejscu.Samochod zaparkowalismy na tym samym parkingu podziemnym co cztery lata temu.Miesci sie on przy glownej ulicy,ktora prowadzi do Starego Miasta.Zeszlismy schodami w dol i przy murach Dubrovnika w restauracji " Dubravka " zjedlismy kolacje." Dubravka " to duza restauracja,w ktorej rezerwuje sie stolik kilka godzin wczesniej.My mielismy szczescie bo od razu pokazano nam wolny stolik,ktory zajelismy.Stoliki umieszczono na wolnym powietrzu przy samych murach obronnych z pieknym widokiem na zatoke i morze.Zamowilismy pizze " Margherite " i pizze " Dobravka ( bo mielismy na nia ochote ) ,biale wino : 0,5 l, coca-cole.
Znow sie objedlismy.Z pelnymi brzuchami i po zaplaceniu za kolacje 210 HK poszlismy na spacer po miescie.Na mury juz nie zdazylismy bo wejscia byly juz zamkniete.Za to spacerowalismy po Stradunie,waskimi uliczkami biegnacymi w gore i,w dol.Dotarlismy do portu i pomalu szlismy w strone naszego auta.Noca Dubrovnik zyje pelna piersia.Tlumy turystow i mieszkancow miasta zapelnia restauracje,puby,kawiarnie pijac cudowne chorwackie wina i smiejsc sie w glos.Odbywaja sie rozne koncerty,wystawy itp.Dubrovnik jest cudny noca.
Z trudem dotarlismy do samochodu.Bylo duszno,parno i goraco.Mury miasta nagrzane za dnia oddawaly cieplo noca.Czlowiek pocil sie wszystkimi czesciami ciala.Pot lal sie struzkami,ciezko bylo oddychac.Gdy doszlismy do parkingu bylismy cali mokrzy.Caly ten trud wynagrodzily nam piekne widoki.Za parking zaplacilismy- bagatela 60 HK.Okolo 22:00 ruszylismy w droge powrotna do Banici.Wieczor minal nam w przyjemnej atmosferze.

*************************
Informacje praktyczne :
~ ceny w restauracji -
+ coca-cola 0,25 l - 26 HK,
+ kieliszek bialego wina - 56 HK,
+ pizza Margherita - 49 HK,
+ pizza Dobravka - 79 HK:

PRZEPRASZAM za jakosc niektorych zdjec.

KecajAisab
KecajAisab - 2013-08-17 23:01
Pomimo wysokich cen i tłumów Dubrownik jest super. A jak się prezentuje wieczorową porą?

mirka66 - 2013-08-17 23:26
Dubrovnik noca jest piekny.

Putukusi
Putukusi - 2013-08-18 01:44
Piękne zdjęcia. Super atmosferka.

zula - 2013-08-18 07:37
Zdjęcia są bardzo ładne ...a zawsze jest tak ,że w "masie"trafi się coś nie tak- co jest poruszone bo ręka zmęczona itd.
Osobiście (choć z bólem serca) nie umieszczam tych zdjęć . Wiem ,że dla Ciebie Mirko to dokument rodzinnego wyjazdu i tak sobie tłumaczę!
Wyjazd wspaniały i cieszę się ,że piszesz relację. Czekam na ...co było dalej ,
pozdrawiam

mirka66 - 2013-08-18 09:17
zula - ja tez nie lubie wstawiac takich zdjec,ale tym razem zrobilam to.Sa to jedyne zdjecia z Dubrovnika zrobione noca.Chcialam pokazac jaki on jest piekny o tym czasie.

tasiemiecc
tasiemiecc - 2013-08-18 09:40
Parking droższy od margarity :p P.S Ja też jadłam w Dubravce 4 lata temu i było pyszne

mirka66 - 2013-08-18 16:09
tasiemiec - bylismy w szoku jak zobaczylismy ile musimy zaplacic . A w Dubravce jedzonko jest super.:)

travel
travel - 2013-08-18 18:04
Dubrovnik to piękne miasto, cenowo nie jest już tak kolorowo.

pamar
pamar - 2013-08-19 05:54
Dubrownik to jedno z marzeń Pawła. Mam nadzieję, że któregoś dnia ruszymy Waszymi śladami :) Widać po zdjęciach, że Kuba dzielnie przemierzał miasto :)

danach
danach - 2013-08-19 12:58
Miasto nocą piękne ale zdjęcia bez statywu niestety poruszone.Nocą robimy zdjęcia na jakimś podparciu jak nie mamy statywu bo jest długi czas naświetlania. Może następne będą lepsze

irena2005n
irena2005n - 2013-09-03 19:14
urocze miejsce....też lubię takie południowe klimaty i Was pozdrawiam serdecznie...