Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b> Wielka Pardubicka i Szlak Orlich Gniazd </b>    Kolejny dzien w gorach.

Kolejny dzien w gorach.

Polska, Ustron

Wstajemy okolo godz.09:00 i po zjedzonym dosc obfitym sniadaniu jedziemy do Ustronia.

Ustroń – miasto w południowej Polsce, w województwie śląskim, w powiecie cieszyńskim. Uzdrowisko , ośrodek wczasowy i wypoczynkowy na Śląsku Cieszyńskim. Leży w Beskidzie Śląskim nad rzeką Wisłą.Miejscowość położona jest na północnych stokach Beskidu Śląskiego, u wylotu doliny Wisły. Różnica wzniesień wynosi ponad 500 metrów pomiędzy centrum miasta w dolinie Wisły a Czantorią Wielką i Równicą.
W miejscowej gwarze nazwa wymawiana jest Ustróń.
Zdaniem językoznawców nazwa „Ustroń” pochodzi od miejsca zacisznego, ustronnego, leżącego „na stronie”. Natomiast według przekazów legendarnych właśnie tu, nad brzegiem Wisły, jeden z oddziałów tatarskich miał spalić w 1241 r. kilkuset polskich jeńców, skąd poszła nazwa ustrina lub ustrinum, tzn. pogorzelisko z ciał ludzkich.

.............................

Dzien spedzilismy na zwiedzaniu miasta i zakupach.Poznym popoludniem ze lzami w oczach pozegnalismy sie z Iwona i jej rodzinka,i ruszylismy w dalsza droge.