Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b> Wielka Pardubicka i Szlak Orlich Gniazd </b>    Dzien wypoczynku.

Dzien wypoczynku.

Polska, Miedzybrodzie Zywieckie

Miedzybrodzie Zywieckie - miejscowość położona jest na południowo-wschodnim brzegu Jeziora Międzybrodzkiego, utworzonego przez spiętrzenie wód na rzece Sole, w dolinie potoku Isepnica, na stokach gór Beskidu Małego – Żaru, Kiczery, Cisowej Grapy, Maleckiego i Jaworzyny.Międzybrodzie Żywieckie – jest to wieś w gminie Czernichów, w powiecie żywieckim, w województwie śląskim.
Nazwa Międzybrodzie Żywieckie wzięła się stąd, iż prowadził tędy solno-miedziany szlak handlowy na Orawę i Węgry[7]. Zmierzając tym szlakiem, kupcy musieli dwukrotnie brodzić przez rzekę Sołę. Dlatego miejsce pomiędzy tymi brodami nazwano Międzybrodziem. Drugi człon nazwy – Żywieckie – dołożono dopiero w XIX w., ponieważ wieś należała wówczas do parafii w Starym Żywcu.

W Miedzybrodziu bylismy wieczorkiem.Znalezlismy kwatere naszych znajomych.Zjedlismy kolacje, troche poopowiadalismy i poszlismy spac.Nastepnego dnia obudzilo nas sloneczko,ktorego promienie zagladaly do naszego pokoju.O 9.00 zjedlismy wszyscy sniadanie i poszlismy nad jezioro.Dzis bedziemy sie opalac i kapac, po prostu nic nie robienie .
Okolo godziny 15.00 zjedlismy obiad w pobliskiej restauracji i pojechalismy odwiedzic znajomych meza,ktorzy mieszkaja tutaj od urodzenia.