Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b>Francja krok po kroku ( od 2007 r. )</b>    Rodzinne miasto noblisty.
2016

Rodzinne miasto noblisty.

Francja
Francja, Kaysersberg

Jedziemy dalej Szlakiem Win Alzackich.Kolejny nasz postoj to miasteczko Kaysersberg lezace nad rzeka Weiss.To tutaj urodzil sie Laureat Nagrody Nobla w 1952 r. dr.A.Szweitzer.
W Alzacji znajduja sie najbardziej renomowane winnice Francji.Wlasnie Szlak Win umozliwia poznanie i odkrycie wspanialych krajobrazow z licznymi winnicami.
Kaysersberg juz w starozytnosci kontrolowalo jedno z najwazniejszych przejsc miedzy Galia i Dolina Renu.Miasteczko do dzis zachowalo sredniowieczny charakter: stare waskie uliczki,ruiny zamku z kamiennym oltarzem,przepiekny kosciol Ste-Croix,ufortyfikowany most.Ozdoba XVI - wiecznych domow w waskich zaulkach sa renesansowe fontanny.Jedna z nich posiada interesujacy napis Gdy popijasz strawe woda,marznie ci zoladek.Lepiej pic dobre wino.Wode pozostaw mnie.Okoliczni hodowcy winogron produkuja coraz lepsze wina regionalne, jak np. Tokaj Alzacki.Pierwsze szczepy tej odmiany winnej latorosli zostaly posadzone tutaj juz w XVI w.