Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b> Krotkie wycieczki po Niemczech oraz Holandii i Belgii (od emigracji w 2003r. do chwili obecnej). </b>    Burg Rheineck.
2017

Burg Rheineck.

Niemcy
Niemcy, Rheineck

Rheineck - z zamku roztacza się wspaniały widok na dolinę Renu i Siebengebirge do Neuwied Basin, w Westerwald na wysokości Eifel.
Jest to jeden z najstarszych zamków nad Renem. Już w 1151 został zniszczony po raz pierwszy, stając się pierwszym zrujnowanym zamkiem nad Renem. Później był jeszcze w swojej historii wielokrotnie niszczony i odbudowywany i kilkakrotnie przechodzil z rąk do rąk.
Dlugo wlascicielka zamku byla Rheineckerin - Gräfini Zofia, żona Albrechta von Bären margrabiego brandenburskiego. Dziś nieruchomość jest własnością prywatną i nie można jej zwiedzać.W 1999 roku Kai Krause kupuje zamek. On jest znany jako tworca wielu oprogramowan do komputerów . Opracował on również efekty dźwiękowe do pierwszego filmu Star Trek.
Szlak turystyczny przechodzi blisko zamku.Miesci sie tutaj punkt widokowy, gdzie można również podziwiać piękny widok na gory i Ren.

..........................................

Oh jaka bylam zla gdy okazalo sie,ze zamku nie mozna zwiedzac ( nie moglam nic znalezc o nim na internecie :( ).No ale i tak bywa.Szkoda.Ale spacer pod gore i z powrotem dobrze nam zrobil.Z tarasu widokowego podziwialismy piekny,zimowy Ren i gory.