Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b> Wyspy Szczęśliwe. </b>    Telde.

Telde.

Hiszpania
Hiszpania, Telde

Kolejny dzien w Raju.Jemy sniadanie i ruszamy trasa wyznaczona poprzedniego wieczora.Kierunek Telde.

Telde - gmina polozona około 14 km na południe od Las Palmas i na północny wschód od Puerto Rico. Klimat jest łagodny i słoneczny, deszcz pada rzadko. Telde liczy około 97.000 mieszkańców. Lączna powierzchnia to około 100 km kwadratowych.Telde charakteryzuja dwupiętrowe domy w tradycyjnym stylu z typowymi kanaryjskimi drewnianymi balkonami i ładnym Plaza San Juan. Na nim stoi Kościół parafialny San Juan Bautista, ktory został zbudowany w 1519 roku. Jest on jedna z najpiękniejszych katedr Gran Canaria. San Juan Bautista jest jednym z najcenniejszych budowli sakralnych na wyspie. Kościół ten został zbudowany po podboju wyspy przez Hiszpanów. Wewnątrz znajduje się zbudowany z corncobs meksykańskich Indian posąg Chrystusa. Telde to piękne kolonialne miasto w głębi wybrzeża, ozdobione staroindyjskimi drzewami laurowymi i pięknym zabytkowym starym miastem. Jest to drugie co do wielkości miasto na wyspie Gran Canaria i posiada najszerszy przybrzeżny pas wschodniego wybrzeża o długości 65 km. Obszary plaży są częściowo dzikie,pelne drobnego piasku lub żwirowe. Telde zachowało swój kanaryjski stary styl.Bylo ono jedna z dwoch wczesniejszych stolic wyspy po Galdar.

............................

Miasto pelne uroku,zachwycilo nas od pierwszego wejrzenia.Swieci slonce lecz wieje zimny wiatr co zapedza nas do malej kawiarenki gdzie pijemy miejscowa kawe.Zapach unoszacy sie w pomieszczeniu drazni nasze nozdrza i nie daje nam spokoju.Kupujemy wiec miejscowy specjal na II sniadanie tj.: swiezo upieczona bagietka z wedzona szynka podobna do szynki parmenskiej.Co za zapach i smak.Pycha !!!
Ruszamy w dalsza droge po miescie.