Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b> Wyspy Szczęśliwe. </b>    Embalse de Chira.

Embalse de Chira.

Hiszpania
Hiszpania, Chira

Z Sorii jedziemy droga ciagnaca sie posrod gor na sam szczyt.Nastepnie biegnie ona w dol posrod pieknej roslinnosci o soczystej zieleni i docieramy do jeziora Chira.Duze jezioro polozone wsrod wysokich skal ,otoczone lasami.Cudowne widoki.
Drogi puste,prawie nikt sie nimi nie porusza.Bloga cisza i spokoj , ze az szkoda jechac dalej.

..................
Właściwie Gran Canaria nie ma jezior. Ale jest tam 69 zbiorników. Wiele z nich, w tym Presa de Chira, znajduje się na przepięknym terenie.

Na wyspie jest mało opadów, a jego gleba jest bardzo sucha i twarda. Więc wyspiarze zbudowali zapory aby zachować jak najwięcej wody, jak to możliwe. Zapewnienie przestrzeni do przechowywania wody oczyszczonej przez rośliny odsalające, które sprawia, że ​​ocean Atlantycki jest pitny.
Zbiorniki na Gran Canaria pochodzą głównie z 1912 r. Ich konstruktorem byl inżynier Juan León y Castillo. Naturalnym sposobem ograniczenia liczby chwastów wodnych w zaporach, sa karpie.Zostaly one wpuszczone do takich zbiornikow wodnych jak np.Presa de Chira. Te potwory głębinowe, które mogą ważyć ponad 55 kg (25 kg), to podwodna wersja kosiarki do trawy. A ich liczba się rozmnożyła, co doprowadziło do powstania na Gran Canarii popularnego miejsca przeznaczonego do połowu karpia.