Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b> Tam gdzie zyli Ilirowie. </b>    PN Galicica.

PN Galicica.

Macedonia
Macedonia, Koritski Rid

SRODA.

Park Narodowy Galiczica– park narodowy położony w południowo-zachodniej części Macedonii, przy granicy z Albanią. Został założony w 1958 roku. Obejmuje pasmo górskie o tej samej nazwie, znajdujące się pomiędzy jeziorami Ochrydzkim i Prespańskim. Obejmuje obszar o powierzchni 22 750 ha, z czego około 11% jest własnością prywatną. Najniższym punktem w parku jest poziom jeziora Ochrydzkiego, które położone jest na wysokości 695 m n.p.m. Z kolei tafla jeziora Prespańskiego znajduje się na wysokości 850 m n.p.m. Najwyższym szczytem parku, jak i całego pasma górskiego, jest góra Magaro, która wznosi się na wysokość 2255 m n.p.m. Park Narodowy obejmuje rozległe obszary otwartego i górzystego terenu. Dominują tu lasy liściaste, roślinność trawiasta oraz tereny suchy i skaliste. Występują tu również głębokie oraz strome zbocza przy obu jeziorach. Park podzielony jest na 4 części.
Galiczica zbudowana jest głównie z paleozoicznych krzemianów metamorficznych, które pokrywa warstwa gąbczastej masy wapienia o miąższości 500–550 m. Powierzchnia geologiczna i morfologia gór ma znaczący wpływ na charakter krajobrazu i estetycznych walorów parku. Stanowią jeden z warunków do powstania dużej różnorodności biologicznej i charakterystycznej przyrody.
Masyw Galiczicy jest jednym z najbardziej suchych gór w Macedonii. Na jego obszarze jest tylko kilka trwałych źródeł, z bardzo niską wydajnością. Czasami pomimo zim o obfitych opadach śniegu, źródła wysychają w lecie.

........................

Wstajemy jak zwykle o 7.30.Jemy sniadanie i ruszamy w droge.Chcemy przejechac na zachod przez wysokie gory nad Jezioro Ochrydzkie.Jedziemy przepiekna trasa wsrod gor,lasow,kretymi drogami.Stajemy na tarasie widokowym skad rozciaga sie cudowny widok na jezioro.Widoki cudne ale pogoda nieciekawa.Temperatura spadla do 16 st.C.Wieje silny, zimny wiatr.Nadchodza burzowe chmury.Oj chyba bedzie brzydka pogoda.