Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b>Litwa i Lotwa</b>.    Odpoczynku dzien II.
2017

Odpoczynku dzien II.

Łotwa
Łotwa, Saraikas Muiža

Sobota

Drugi dzien odpoczynku.Budzimy sie dosc pozno, bo o godz.10:00.Nie pada .W sumie jest cieplo ale wietrznie.Slonce swieci i chowa sie za chmury.Taka tu jest pogoda w tej czesci Lotwy.Na plazach pustki.Od czasu do czasu widac w oddali 3-4 spacerujace osoby.Sa to mieszkancy tutejszych campingow lub gospodarstw agroturystycznych,ktorych jest tutaj dosc sporo.
Dzisiaj tylko spacery,ksiazka i ...... nic nie robienie.

Teraz pare slow o tej czesci Lotwy zw.Kurlandia.
Kurlandia – kraina historyczna w zachodniej części Łotwy na półwyspie nad Bałtykiem. Nazwa pochodzi od łotewskiego plemienia Kuronów. W szerszym kontekście nazwa używana na określenie Księstwa Kurlandii i Semigalii.Graniczy z Semigalią na wschodzie i Żmudzią na południu.Główne miasta: Windawa, Lipawa, Goldynga.Początkowo zamieszkiwana w większości przez ugrofińskich Liwów i przez mówiące językiem kurońskim bałtyckie plemię Kurów, którzy trudnili się na wielką skalę piractwem i handlem bałtyckim.W 1230, w celu uniknięcia rozlewu krwi, ich władca, Lammekinus, przyjął chrzest i zwierzchnictwo papieża. Ostatecznie w 1269 r. podbita przez niemiecki zakon kawalerów mieczowych, w większości stanowiła część jego państwa. Po sekularyzacji zakonu w XVI główna składowa feudalnego Księstwa Kurlandii i Semigalii, będącego lennem unii polsko-litewskiej (od 1561). Natomiast powiat piltyński, powstały po sekularyzacji domeny biskupa kurlandzkiego, w 1585 r. uzyskał status autonomicznej części unii polsko-litewskiej.
Po III rozbiorze Polski obszar ten został włączony w 1795 r. do Rosji, jednak miejscowa szlachta uzyskała pewną autonomię w ramach Imperium Rosyjskiego.Po I wojnie światowej część Łotwy.Pod koniec II wojny światowej w ogromnym kotle znalazły się tu niedobitki wojsk niemieckich (Grupa Armii Kurlandia) oraz setki tysięcy uciekających przed ponowną okupacją sowiecką łotewskich cywili. Główny opór Armii Czerwonej stawiali łotewscy ochotnicy tworzący tzw. Lettland Legion (Legion Łotewski SS), utworzony w ramach Waffen-SS.