Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b>Litwa i Lotwa</b>.    Jezioro Lobes.
2017

Jezioro Lobes.

Łotwa
Łotwa, Lobes Ezers
Przejechano 1999 km

Po zwiedzeniu zamku krzyzackiego ruszamy w strone Litwy.Tym razem jedziemy szutrowymi drogami wsrod pol, lak i lasow.Mijamy wioski ukryte wsrod , ktore polozone sa nad pieknymi jeziorami i rzekami.Panuje tu bloga cisza.Prawie wogole nie ma ruchu.Od czasu do czasu minie nas jakies auto i to wszystko.Tylko my i natura.Robimy sobie krotki postoj nad jednym z takich jezior.

Jezioro Lobes to jezioro w gminie Krapes.Ten zbiornik wodny jest płytki, silnie zarośnięty. Jest całkowicie pokryty pływającymi roślinami wodnymi, ale jedna trzecia powierzchni jeziora jest zarośnięta trzciną, policzkami i innymi roslinami. Na dnie jeziora znajduje się kilka metrów grubej warstwy błota, która uszczelnia je w dolnej warstwie, tworząc sapropel bogaty w materię organiczną. Z tych powodów jezioro ubożeje pod względem liczby ryb i gatunków, ponieważ jakość wody stale się pogarsza.