Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b> Krotkie wycieczki po Niemczech oraz Holandii i Belgii (od emigracji w 2003r. do chwili obecnej). </b>    Burg Solingen.
2018

Burg Solingen.

Niemcy
Niemcy, Solingen

Mamy jednego domownika wiecej.Bardzo mnie to cieszy.Jednak cos smutnego wydazylo sie wczesniej i dlatego jestesmy teraz razem.W kwietniu 2018 roku , po 6 latach ciezkiej choroby zmarl moj tato.Po jego smierci ustalilam z siostra , i za zgoda mamy , ze zabieram ja na rok do siebie aby odpoczela u mnie po tylu ciezkich latach . Aby nie byla sama , i nie rozmyslala o tym co bylo i jak to dalej bedzie.Ciezko bylo , jest i bedzie ale takie jest zycie.....niestety.

Moja mama uwielbia zwiedzac zamki , wiec postanowilismy zabrac ja do zamku nad rzeka Wupper.

.................................................................

Zamek Burg znajduje się na wysokosci 110 metrów powyżej rzeki Wupper. Z daleka widać buntowniczą twierdzę. Wewnątrz znajdują się ogromne ściany, ogromne łuki, wąskie uliczki, wąskie dziedzińce i słoneczne tarasy. Jego początki sięgają XII wieku: w średniowieczu zamek był siedzibą hrabiów Berg, miejscem dworskich festiwali i miejscem wielkiej polityki. Dziś jest jednym z najbardziej popularnych miejsc w regionie. Jeśli przyjedziesz tutaj, wyrusz w podróż w czasie do średniowiecza - w tym miecze i zbroje. Tutaj historia ożywa i można odnieść wrażenie, jak to było kiedyś.
Fantastyczny jest widok z góry, na doliny i wyżyny gór Wupper, w bezkresie Krainy Bergisches. Na przytulny wypoczynek zapraszają restauracje w bezpośrednim sąsiedztwie.
Warto spojrzeć na programy imprez : oferuja zwiedzanie muzeum z przewodnikiem, klasyczne imprezy, takie jak festiwale rycerskie, sezonowe targi i bazary oraz koncerty od rocka po muzykę klasyczną. Szczególną atrakcją są średniowieczne i fantazyjne konwencje, które od 2016 roku odbywają się z wielkim powodzeniem. Przyciągają wiele gwiazd i tysiące fanów.Aby stare ściany pasowały do przyszłości, wymieniony zamek zostanie kompleksowo odnowiony w kilku etapach do 2025 roku. Centrum dla zwiedzających ze sklepem zostało już ukończone. W ścianach o grubości metra opowieści z przeszłości są opowiadane w nowoczesny, ekscytujący i bardzo żywy sposób. Na górze panoramiczne balkony oferują wspaniały widok.Jeśli nie chcesz jechać samochodem do parkingu na zamku, możesz jechac kolejką linową: po prostu wsiądź, pozwól nogom dyndać nad lasem i Wupper, i ciesz się widokiem. Transportowane są również rowery.

..........................................

Zamek na Wupper (skrócony zamek) jest dzielnicą miasta Bergischen Solingen i tworzy wraz z okręgiem Höhscheid gminę Burg / Höhscheid. Do czasu reformy terytorialnej w 1975 r. Burg był wraz z 2 tysiącami mieszkańców jednym z najmniejszych miast w Nadrenii Północnej-Westfalii.
Dzielnica składa się z dwóch mniejszych dzielnic: zamku górnego i dolnego. W Oberburgu znajduje się zbudowany w XII wieku zamek Bergische Herzogsresidenz, który został w dużej mierze zniszczony podczas wojny trzydziestoletniej i przebudowany historycznie w latach 1890-1914. Od tego czasu stanowi największy odrestaurowany zamek w Nadrenii Północnej-Westfalii.
Unterburg znany jest przede wszystkim z zamkniętej zabudowy z wiekowymi domami z muru pruskiego. Ponadto oprócz węzła trolejbusowego i przede wszystkim turystycznego zamku kolejki linowej łączy on obie dzielnice.

............................................

Dzielnica Burg znajduje się w północno-zachodniej części płaskowyżu Bergische, na skrzyżowaniu wysokiej góry Solingen z górskim krajem Remscheid, który tworzą zachodnie Wupperengtal. Dzielnica Unterburg znajduje się przy ujściu Eschbach w Wupper na 98 do 105 metrów powyżej normalnej wysokości, Górny Zamek z zamkiem znajduje się na grzbiecie około 100 metrów nad Wupper i około 180 do 200 metrów nad poziomem morza.
Burg znajduje się około sześciu kilometrów w linii prostej na południowy wschód od centrum Solingen, sześć kilometrów na południowy zachód od Remscheid i pięć kilometrów na zachód od Wermelskirchen w Bergisches Land.

Ze względu na gęste lasy i czasem wymagającą topografię, kraj Bergisches pozostawał niezamieszkany przez długi czas, Rzymianie docierali wówczas do Kolonii. Dopiero w siódmym wieku ludzie rozprzestrzenili się na trudniejsze tereny uprawne po drugiej stronie Renu. Wraz z osiedleniem towarzyszyły im pierwsze fundamenty klasztorne, a teren stopniowo ulegał chrystianizacji.
Na przełomie pierwszego tysiąclecia lordowie z Berg przybyli do tego regionu w pewnym dobrobycie. Późniejszy pierwszy hrabia Berg był Adolfem, o którym mowa w 1056 r. jako Vogt z klasztoru Gerresheim. Jego syn, Adolf II z Berg, który urodził się około 1100 roku, rządził od 1115 do 1160 roku. jako hrabią Adolf II., Stara rodowa siedziba hrabiów Berga, zamek został opuszczony w Altenberg w 1133 roku w kraju Oberbergischen i pozostawiony Cystersom. Rodzina rządząca przeniosła się na polnoc do nowo wybudowanego , obecny zameku, na wzgórzu nad wąską doliną Wupper. Położenie zamku w gęsto zalesionym obszarze, wysoko na skale, zostało wybrane ze względów strategicznych.