Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b> W ojczyznie Don Kichota i Sancho Pansy. </b>    Sewilla.
1997

Sewilla.

Hiszpania
Hiszpania, Sevilla

W Sewilli bylismy okolo poludnia.Piekne miasto Andaluzji.Zatrzymujemy sie przy Torre del Oro Gdzie jest Muzeum Morskie.Kiedys pobierano tu myto-stad nazwa Zlota Wieza.Robimy kilka zdjec i ruszamy w strone katedry.Wchodzi sie do niej przez Patio Drzew Pomaranczowych.Z dziedzinca wchodzi sie dopiero do wnetrz swiatyni przez Brame Jaszczurek.Odromna budowla.Szukamy i znajdujemy-pomnik nagrobny wielkiego podroznika K.Kolumba.Kierujemy sie do 93 metrowej wiezy La Giralda ,ktora jest jedynym ocalalym minaretem meczetu.Z jej szczytu jest wspanialy widok na okolice.Widzimy Plaza del Triunfo, a naprzeciwko katedry mauretanski Alkazar.Na placu turysci obserwuja Hiszpanke cala we falbanach, tanczaca flamenco i pobrzekujaca kastanietami.Za murami Alkazaru rozciaga sie dawna dzielnica zydowska-Barrio de Santa Cruz.Sciany domow sa sniezno biale.Duzo kolorowych kwiatow i wszedzie zdobienia z kunsztownie kutego zelaza.Warto zobaczyc.Ruszamy w powrotna droge.Przechodzimy przez wielki i nadomiar piekny park,Park Marii Luizy.Znajdzje sie tu kilka muzeow.Wychodzimy na Plac Hiszpanski.To tutaj najlepiej wyczuwa sie atmosfere dawnej Sewilli.Stoja tu dlugie ciagi lukow na ktorych widnieja zrobione z wypalonych glinek herby wszystkich hiszpanskich prowincji.Ceramiczno-kamienne mosty lacza brzegi plynacego przez ten bogato zdobiony plac niewielkiego strumienia.Na polnoc od Dzielnicy Zydowskiej znajduje sie Dom Pilata.Warto zobaczyc.