Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b> Wiatraki Kinderdijk,ogrod Kaukenhof i polderowe miasteczko Urk. </b>    Urk.

Urk.

Holandia
Holandia, Urk

Urk to male miasteczko, warte zwiedzania,lezace na Polderze Polnocno-Wschodnim Holandii.Dawniej lezalo na wyspie lezacej w zatoce M.Polnocnego. Ale po zamknieciu Zuiderzee i utworzeniu Ijsselmeer (morza o slodkiej wodzie-tak mowia Holendrzy.Ja wyczytalam,ze jest to jednak jezioro.) poloczono go ze stalym ladem za pomoca walu ziemnego.Nastapilo to w 1939 r.Urk jest pieknie polozonym miasteczkiem,funkcjonalnym i estetycznym.Ma ladnie utrzymany port handlowy i rybacki.Mieszkancy Urk zachowali odrebny dialekt i wlasna odmiane stroju narodowego.Miasteczko o waskich ,gesto zabudowanych uliczkach, z domami kupcow i placami targowymi.Mili ludzie.Dobre jedzenie.Szczegolnie mozna sie tu najesc do woli swiezych i przepysznych ryb.Do zwiedzania:muzeum,latarnia morska,piekny port jachtowy.Cudowny widok z promenady nadmorskiej na slodkowodne morze ( czy jezioro ? ) Ijsselmeer.POLECAM.

Natalia
Natalia - 2009-11-25 16:41
Może i ładne miasteczko ale ludzie nie są tam przyjażni.. Niestety nie lubią tam obcych, tymbardziej Polaków. Oni nie lubia nikogo poza sobą. Wiem, bo mieszkałam i pracowałam w Urk 3 lata. Mam bardzo niemiłe wspomnienia z tego okresu. Mogłabym opowiadać i opowiadać.. Nie dośc, że nie mili to dziwni. Straszne miejsce.

mirka66 - 2009-11-27 08:43
Witaj Natalia.Mnie sie wydawali Holendrzy z Urk-mili.Ale nie poznalam ich tak dobrze jak ty.Sa tacy ludzie na calym swiecie co nie lubia Polakow,sa tacy co nas lubia.A wlasciwie to Polacy sa sami sobie winni , ze jest o nich zla opinia.Urk polecam jednak ,bo jest wart zwiedzenia.Pozdrawiam.

Milka
Milka - 2011-10-30 11:31
Witam! Tak Urk to fajne miejsce.Wracam co roku do Holandii na sezonową pracę i zawsze jadę do Urk,żeby pospacerować po wybrzeżu ,wypić kawę i zjeść naleśniki z syropem klonowym.Holendrzy nas nie lubią to prawda ale kto by lubił ludzi co kradną,robią rozboje i piją alkohol w miejscach publicznych... Nie twierdze ,że wszyscy ,ale wszyscy jesteśmy POLAKAMI i dlatego wkładają nas do jednego worka.Wieli polaków jest bezdomnych,bo kupili bilet w jedną stronę i żyją tylko ze złodziejki .Holendrzy to bardzo pracowity naród i nie ma co się dziwić ,że taki stan rzeczy jest dla nich nie do zaakceptowania.

DARIA
DARIA - 2012-12-12 16:06
WITAM,TROSZKE SIE Z WAMI ZGADZAM ALE TO SIE LICZY OSÓB KTÓRE TAK JAK PISAŁYSCIE PIJA,KRADNA ITD JA MIESZKAM W URK 3 LATA Z RODZINĄ I MIAŁAM PEWNE OBAWY ALE JAK NAS LUDZIE(MOWA O SĄSIADACH)POZNALI JEST OK,SĄ POMOCNI,MILI JEDYNA ICH WADA TO ŻE SĄ BARDZO CIEKAWSCY A JEŻELI CHODZI O OKOLICE JEST WARTA ZWIEDZANIA,POZDRAWIAM