Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b> Podroz marzen ( 09-12.07.2009r. ). </b>    Großglocknerstraße.

Großglocknerstraße.

Austria
Austria, Großglockner

Großglokner to najwyzszy lodowiec Alp,(3798 m.) A droga alpejska nazywa sie Großglocknerstraße.Ciagnie sie przez 40 km.Jest tu mnostwo serpentyn ( cos dla motocyklistow ),tuneli i punktow widokowych.Planowalismy ten przejazd juz od roku.W ubieglym roku nie udalo sie nam zaliczyc tej trasy bo w lipcu droga byla zasypana przez snieg.Udalo nam sie tym razem tylko pogoda byla kiepska i nie zawsze bylo dobrze widac bo chmury nisko wisialy nam nad glowami.Chlodno-3 st.Padal deszcz,snieg nawet grad.Raz swiecilo slonce innym razem bylo pochmurno i wial silny wiatr.Najlepiej wiezdzac na te trase od strony Kaprun.Na wysokosci 805 m npm. sa kasy i trzeba zaplacic za przejazd ta trasa.Za samochod osobowy placilismy 28 €.Otrzymalismy rowniez mape Alp z zaznaczona trasa i nalepke , ze zaliczylismy Großglocknerstraße.Piekne widoki,mnostwo potokow ,wodospadow,laki porosniete roznokolorowymi kwiatami,jeziora gorskie,duze polacie sniegu lezace wysoko w gorach ale rowniez przy samej drodze trasy alpejskiej.No przepieknie.Jak w raju.Miesci sie tu wielki Alpejski Park Narodowy z kozicami,swistakami,szarotka alpejska itd.Znajduja sie tu cztery duze tarasy widokowe z restauracjami,wc i sklepikami.I duzy taras widokowy to: Edelweisspitze-na wys.2572 m.Nastepnie porozrzucane w nieladzie wielkie glazy -to " Kuchnia Czarownicy".II duzy taras to:Fuscher Törl- na wys.2428m.III taras: to Hochtor-na wys.2504m.Na koncu trasy jest IV najwiekszy taras : Kaiser-Franz-Josefs-Höhe-2369m.Z niego rozposciera sie przepiekny widok na jezor lodowca zw."Pasterze".Nie opisuje wiecej bo to trzeba zobaczyc samemu.Widoki sa tak piekne , ze az niesamowite.Po zaliczeniu trasy alpejskiej zjechalismy na miejscowosc Heiligenblut i tu nad gorskim potokiem wsrod drzew zatrzymalismy sie na nocleg.Otworzylismy nasz namiot dachowy,zrobilismy grilla nad potokiem , a jak juz robilo sie ciemno rozpalilismy ognisko.Jakas starsza kobieta przeszla obok i zyczyla nam tylko "grüß Gott".Nikt nas nie wygonil , nie mial pretensji, ze zatrzymalismy sie tutaj na nocleg.Zaczal padac deszcz.Bedzie dobrze sie spalo po calym dniu wrazen.

Wazne dla tych ktorzy chca przejechac te trase.

Trasa otwarta-

Od poczatku maja do 15 czerwca 6.00-20.00

16 czerwca do 15 wrzesnia 5.00-21.30

16 wrzesnia do konca pazdziernika 6.00-19.30

pozostale miesiace trasa zamknieta.

Ostatni przejazd jest 45 minut przed nocnym zamknieciem.