Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b> Piekno Chorwacji,urok Czarnogory,spokoj Bosni i .....szok w Albanii. </b>    Novi Vinodolski.

Novi Vinodolski.

Chorwacja
Chorwacja, Novi Vinodolski

Miejscowosc ta lezy nad rzeczka Suha Recina.W sredniowieczu Frankopanowie wzniesli na wzgorzu umocniony zamek wokol ktorego powstala osada.Tu tez znajduja sie czyste zatoczki i plaze.Bylismy tu tylko przejazdem.Szukalismy miejsca na nocleg.Pogoda popsula sie .Zrobilo sie zimno i mocno wialo.Trasa turystyczna wiodaca miedzy gorami , a morzem zostala zamknieta dla autobusow,ciezarowek,samochodow campingowych z powodu silnego wiatru bocznego.Bylo niebezpieczenstwo zepchniecia tak duzych samochodow do morza przez silny wiatr.Droga byla otwarta tylko dla samochodow osobowych.Jechalismy naszym autkiem z dusza na ramieniu.Silny wiatr znosil nas na bok drogi.Maz nie umial utrzymac prosto kierownicy.Wyjezdzajac z zakretow mielismy wrazenie , ze polecimy jak balon wysoko do gory.Slonce krwawo zachodzilo,dal silny wiatr,temperatura niska tez dawala sie we znaki.Na morzu pojawily sie wysokie fale.Widok piekny ale jak sie siedzi w domu , w ciepelku.A gdzie nam bylo do domu.Musielismy szukac spokojnego miejsca na nocleg aby rozlozyc nasz namiot dachowy.W przeciwnym razie bedziemy spac w samochodzie.Wokolo nic.Zadnego miejsca gdzie mozna by stanac i przeczekac te wichure.Jedziemy dalej.