Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b> Piekno Chorwacji,urok Czarnogory,spokoj Bosni i .....szok w Albanii. </b>    Mojkovac.

Mojkovac.

Czarnogóra
Czarnogóra, Mojkovac

Mojkovac nie jest zbyt atrakcyjna miejscowoscia.Tu rozgrywaly sie liczne bitwy.Bylo to jedyne miejsce przepraw na teren Czarnogory dla agresorow nadciagajacych z Serbii i Kosowa.W 1916 r.Czarnogorcy pokonali tu wojska austriackie,jednak zdradzeni przez serbskich sojusznikow musieli po raz pierwszy w swej historii oglosic kapitulacje.

Zjezdzamy z glownej drogi w polna.Przejezdzamy okolo 300 m.Nastepnie zjezdzamy stromo z gorki ku samej rzece.
Tara jest bardzo piekna.Plynie w szerokim korycie.Po bokach leza biale glazy i kamienie.Czysta woda,w ktorej zyja raki.Pierwszego raka zauwazyl moj syn.Zdziwiony jego widokiem zapytal sie - " co to za stworek? "Woda bardzo lodowata.No coz splywa z wysokich gor.Temperatura powietrza tez spadla z 30 stopni na 14,5.Chlodno.Ubieramy sie grubiej ,w bardzo szybkim tempie.Rozpalamy ognisko przy samej wodzie.Jak zrobilo sie juz ciemno i jeszcze chlodniej, poszlismy spac.Zasnelismy rowniez szybko ,bardzo szybko.