Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b> Piekno Chorwacji,urok Czarnogory,spokoj Bosni i .....szok w Albanii. </b>    Kanion Rzeki Tary.

Kanion Rzeki Tary.

Czarnogóra
Czarnogóra, Rudanci

Od Mojkovac zaczyna sie nasza kilkudziesieciokilometrowa podroz wzdluz doliny rzeki Tary.Na odcinku, ktorego nie dosiegnie nasze oko,dolina przechodzi w gleboki kanion,ktorego sciany wznosza sie na wysokosc do 1300 m.Kanion Tary przecina gory i plaskowyz Parku Narodowego Durmitor na odcinku 100 km.Tara na krotkich odcinkach plynie rowniez wsrod lak i pol.Tara to najdluzsza i najpiekniejsza rzeka Czarnogory.Wije sie przez terytorium kraju korytem o dlugosci 158 km.Przedziera przez skaly aby w pewnym momencie splywac 1300 m w dol,pokonujac po drodze tuzin rzecznych progow.Tu powstal najglebszy kanion Europy i drugi na swiecie po Wielkim Kanionie w Ameryce Polnocnej.W 1977 r.Tare wpisano na liste UNESCO.Kilka kilometrow dalej spotyka sie z Piva i razem tworza nurty rzeki Driny.Tara zmierza w kierunku polnocno-zachodnim,niemal rownolegle do brzegu morskiego i grzbietow Gor Dynarskich.Wplywa do Morza Czarnego.

- Plusy -

* Piekne krajobrazy i widoki.

- Minusy -

* Nie podoba mi sie to,ze jest malo tarasow widokowych mimo ,iz sa miejsca ,w ktorych mozna by je stworzyc.
** Brzegi kanionu zarosniete krzakami i przez to malo co widac sama rzeke.