Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b> Piekno Chorwacji,urok Czarnogory,spokoj Bosni i .....szok w Albanii. </b>    Durdevica Tara.

Durdevica Tara.

Czarnogóra
Czarnogóra, Ðurđevića Tara

W tym miejscu najlepiej mozna zobaczyc jak Tara plynie w kanionie,wsrod wysokich gor.Tu sa najpiekniejsze widoki.

W 1941 r.Lazar Jankovic zbudowal most laczacy oba brzegi Tary.Jednak aby zapobiec przemieszczaniu sie nazistowskich wojsk,rok pozniej wysadzil w powietrze jego srodkowe przeslo.Po wojnie most zostal odbudowany.Most ten spina brzegi rzeki na wys.150 m.

W okolicach mostu dziala szereg barow szybkiej obslugi,a takze jedna restauracja gdzie mozna dobrze zjesc i odpoczac podziwiajac Tare.W poblizu mostu stoi pomnik konstruktora i budowniczego mostu na Tarze-Lazara Jankovica.

Czarnogorcy twierdza,ze przynajmniej raz w zyciu trzeba poplynac rwacym nurtem Tary( kajakiem,tratwa lub pontonem) i podziwiac piekne krajobrazy.Imponujacy widok roztacza sie nie tylko od strony rzeki ale rowniez z gory jadac kretymi drogami wsrod gor i tuneli.

Czas ucieka.Jedziemy dalej do Zabljaka.