Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b> Tam gdzie zyli Ilirowie. </b>    Nocleg i cudowna Laguna Butrinti.

Nocleg i cudowna Laguna Butrinti.

Albania
Albania, Ksamil
Przejechano 2013 km

Dojezdzamy do naszego noclegu.Stajemy przed miastem Ksamil .W 2004r.w trakcie ratowniczych badan archeologicznych odkryto tu fragmenty bardzo ciekawej konstrukcji budowli greckich i rzymskich z duza iloscia ceramiki illiryjskiej .Najwiekszym skarbem jest zatoka z czterema wysepkami,a po drugiej stronie drogi biegnacej wzdluz brzegu morskiego,cudowna Laguna Butrinti.

****************
Stajemy wsrod wzgorz,porosnietych zielenia ( drzewa,krzewy,wysokie trawy,amarylisy,ktorych cebulki sa wielkosci arbuza) z pieknym widokiem ,z jednej strony na morze,a z drugiej na lagune.Rozbijamy obozowisko.Po wzgorzach chodza stadka koz i krow.Obok nas stoja 4 bunkry z okresu Envera Hodzy.Na drodze stoi mlody chlopak,ktory grilluje i sprzedaje kukurydze.Na lagunie widac stanowiska hodowcow ostryg.
Zciemnia sie.Idziemy na wieczorny spacer.Spotykamy weza,ktory smignal nam pod nogami,pajaka ogromnego jak dlon mezczyzny.Zmeczeni dniem pelnym wrazen idziemy spac.Jutro nowy dzien.