Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b> Tam gdzie zyli Ilirowie. </b>    PN Mavrovo.

PN Mavrovo.

Macedonia
Macedonia, Lake Mavrovo

Jezioro Mavrovo jest sztucznym jeziorem. Leży na wysokości 1220 m n.p.m To miejsce nie jest szczególnie popularne w środku lata. W zimie znajduję się kurort narciarski, gdzie ściągają tłumy Macedończyków. Natomiast o tej porze roku można cieszyć się spokojem w otaczających akwen górach i lasach. Mavrovo słynie z kościółka pod wezwaniem sw.Mikolaja ( pierwsze dwa zdjecia ), który w zależności od poziomu wody w zbiorniku jest okresowo zalewany.
Park Narodowy „Mavrovo” jest położony w zachodniej części Macedonii, godzinę drogi od Skopje. Jest on największym ze wszystkich trzech parków narodowych na terytorium Macedonii. Na terenie parku znajdują się 52 szczyty o wysokości powyżej 2000 m n.p.m., z których najbardziej znane są: Medenica, Velivar, Sandaktasz i Golem Korab (2764 m n.p.m.) będący najwyższym szczytem w Macedonii. Najniższy punkt parku znajduje się na wysokości 600 m n.p.m.. Jest to miejsce, w którym Mala Reka łączy się z rzeką Radika.

....................

Dosc pozno wyjechalismy z Ohrid w kierunku Skopje.Dzis juz do niego nie dojedziemy.Szukamy noclegu w PN Mavrovo.Cudowne lesne tereny polozone nad jeziorem.Cisza i blogi spokoj.Po znalezieniu miejsca na sen i rozbiciu obozowiska , jemy kolacje i przy ognisku obserwujemy gwiazdziste niebo sluchajac grania cykad.Dosc pozno idziemy spac.