Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b>Francja krok po kroku ( od 2007 r. )</b>    Rejs po Sekwanie.
2007

Rejs po Sekwanie.

Francja
Francja, Paris

We wczesnych godzinach popoludniowych przybylismy znow do Paryza.Mamy wykupiony rejs statkiem po Sekwanie.Pogoda rowniez dopisuje , wiec zapowiada sie fajne popoludnie.
Dzis zegnamy sie juz z Paryzem i Francja.Wieczorem wracamy do domu.

……………………

Rejs po Sekwanie to obowiązkowy punkt programu w trakcie pobytu w Paryżu. Podczas rejsu można podziwiać najsłynniejsze zabytki Paryża oraz nabrzeża Sekwany wpisane na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.
Decydując się na rejs po Sekwanie, warto przeanalizować ofertę kilku przewoźników. W rejsowych propozycjach znajdziemy nie tylko standardową ofertę, ale również wycieczki połączone ze śniadaniem, lunchem czy kolacją czy nawet z muzyką na żywo. Podstawowy rejs trwa ok. 1 godziny.
Na sam rejs bilety można kupić tuż przed wypłynięciem, warto je jednak zarezerwować wcześniej by zyskać na czasie. Statki wyruszają spod Wieży Eiffla średnio co godzinę.
Na rejs warto wybrać się w ciągu dnia, jak i nocą, kiedy Paryż rozbłyska tysiącami świateł. Obie opcje pozwolą nam zobaczyć Paryż z zupełnie innej perspektywy.
Standardowo statek wyruszając spod samej Wieży Eiffla przepływa obok najbardziej znanych zabytków Placu Inwalidów, Zgromadzenia Narodowego, Muzeum Orsay, Hotel de Ville, Katedry Notre-Dame, Luwru, Placu Concorde. Rejs kończy się w tym samym miejscu.
Na statku istnieje możliwość wypożyczenia audio przewodnika (słuchawek) w języku polskim, jednak słuchawki często znajdują się w dolnej, oszklonej i zarazem mniej atrakcyjnej części pokładu. Najlepiej zatem przed wyjazdem pobrać ze strony internetowej i wydrukować mapkę rejsu.