Geoblog.pl    mirka66    Podróże    <b> W odwiedzinach u pana Andersena,basniowe fiordy Norwegii,wioska Sw.Mikolaja,uroki Szwecji i Morze Wattowe. </b>    Park Narodowy Borgefjell.

Park Narodowy Borgefjell.

Norwegia
Norwegia, Børgefjell Nasjonalpark

Znalezlismy sie znowu w parku narodowym tym razem Borgefjell.Powstal on w 1963 r.Ma powierzchnie 1447 km kw.
Park jest piekny.Najpierw pojawiaja sie wysokie gory , ktorych szczyty sa ciemnie od granitu , ktory je tworzy.Nastepnie gory zmieniaja barwe na szara ,az w koncu naszym oczom ukazuje sie arktyczny krajobraz.Park ten obfituje w zyzne gleby.Roslinnosc jest typowa dla krajobrazu arktycznego.W parku osiedlaja sie rozne gatunki ptakow.Mozna spotkac tu rosomaki i lisy arktyczne.Park ten obfituje w bagna;stawy;jeziora i rzeki.

Przejezdzalismy juz przez kilka parkow narodowych i kazdy z nich jest inny i piekny na swoj sposob.
Norwegia to kraj ,ktory urzekl mnie swa przyroda,swoistym pieknem.Jest to kraj ,ktorego trzeba zobaczyc chociaz raz, w tak krotkim zyciu.